John Green, David Levithan- Will Grayson Will Grayson

11:41

tytuł oryginału     Will Grayson, Will Grayson
wydawnictwo         Bukowy Las
data wydania        4 marca 2015
autor               John Green, David Levithan
liczba stron        368


Pewnego zimnego wieczoru w Chicago przecinają się ścieżki dwóch Willów Graysonów. Nazywają się tak samo, ale do tej chwili żyli w zupełnie różnych światach. Teraz ich życie rusza w całkiem nowym i nieoczekiwanym kierunku. Po drodze jest miejsce na przyjaźń i miłość, muzykę i futbol, a emocjonalna plątanina znajduje kulminację w najbardziej szalonym i spektakularnym musicalu, jaki kiedykolwiek wystawiono na deskach licealnych scen.

Prawdę mówiąc, nie rozumiem, jaki sens ma płakanie. Ponadto uważam, że bez problemu można się przed nim uchronić w każdym wypadku – może poza śmiercią krewnych lub czymś w tym rodzaju – jeśli przestrzega się dwóch prostych zasad: 1. Nie przejmować się niczym. 2. Siedzieć cicho. 

Hej, dzisiaj poopowiadam trochę na temat książki Will Grayson Will Grayson autorstwa Johna Greena, którego na pewno każdy z Was zna i Davida Levithana, z którego twórczością nie miałam jeszcze okazji się spotkać. Jestem na prawdę mile zaskoczona, obawiałam się odrobinę tematyki tutaj poruszonej, ale moje obawy okazały się bezpodstawne.
Książka opowiada o odkrywaniu samego siebie i akceptowaniu tego, kim się jest, niezależnie od opinij innych, o miłości i przyjaźni, która jest w stanie przetrwać każdą próbę. Porusza także temat homoseksualizmu i tolerancji, która nie zawsze jest taka prosta.
Mile zaskoczyli mnie bohaterowie. Will Grayson, którego główną zasadą było siedzieć cicho, drugi Will Grayson chorujący na depresję nastolatek z bardzo niskim poczuciem własnej wartości i ich kompletne przeciwieństwo, Kruchy, który pomimo swojej pokaźniej sylwetki i odmiennej orientacji seksualnej jest szczęśliwy oraz nie wstydzi się tego kim jest.
Główny wątek trzyma się wokół musicalu realizowanego właśnie przez niego, nie czytałam jeszcze książki o takim temacie więc było to bardzo miłe doświadczenie.

Jestem cały czas rozdarty pomiędzy decyzją, czy zabić siebie, czy też zabić wszystkich wokół.


Nie jestem wstanie napisać Wam bardzo długiej recenzji, bo książka po prostu była dobra, może nie powalająca, ale wszystko było na swoim miejscu. Dużym plusem był realizm. Prosty język, bez tysiąca wyszukanych metafor, nie miałam problemu ze ,,wbiciem się,, w tą historię oraz styl wypowiadania się postaci był adekwatny do ich wieku (tzn. zdarzały się wulgaryzmy), ale dla żadnego nastolatka przeklinanie nie jest nowością.

Podsumowując Green już trzeci raz mnie nie zawiódł (czytałam W śnieżną noc i Gwiazd naszych wina), tak samo jak pan Levithan, razem stworzyli naprawdę ciekawą historię, którą z czystym sumieniem mogę Wam polecić.

OCENA KSIĄŻKI : 8/10

P.S Okej, teraz się trochę wytłumaczę- wiem, że na blogu ostatnio pojawia się miało recenzji, ale z dniem dzisiejszym obiecuję poprawę. Miałam najzwyczajniej bardzo dużo nauki w szkole, nadrabianie itd., ale teraz wejdę już we w miarę stały rytm. Nowe posty będą pojawiać się raz lub dwa razy w tygodniu, o tym jakie to będą dni dam Wam znać w następnej recenzji.

Miłego czytania
Ola


You Might Also Like

0 komentarze

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts