Neva- Sara Grant

01:40

Informacje o książce
autor                      Sara Grant            
wydawnictwo                MAK Verlag
data wydania               16 maja 2011
liczba stron               320


Neva nie zna odpowiedzi na pytania, których nie może nawet zadać głośno: Dlaczego jej kraj jest odcięty od świata zewnętrznego nieprzenikalną kopułą energii? Dlaczego ludzie znikają bez śladu? Co się stało z jej babcia, która pewnego dnia nie wróciła do domu?
Neva wraz ze swoją najlepszą przyjaciółką Sanną postanawia poznać odpowiedzi na dręczące ją pytania.

Hej, dzisiaj prezentuje Wam kolejna propozycje znalezioną w mojej szkolnej bibliotece. I znowu powtarza się ta sama historia. Dlaczego książka, która ma fantastyczną fabułę, mądry przekaz i bohaterów, z którymi można się utożsamiać nie zyskała dużego sukcesu, a mówiąc wprost- Zazwyczaj gdy zabieram się za czytanie jakiejś pozycji to dlatego, że 
a) przeczytałam interesującą recenzję na jakimś blogu i mnie zaciekawiła
b) czytają ja wszyscy

Do tej sięgnęłam, tak naprawdę, z nudów i po książce, o której nigdy nie słyszałam nie spodziewałam się takiego miłego zaskoczenia.

- Nie mamy wpływu na to, co czujemy - [...]- Ale mamy na to, co robimy.

Czyta się ją szybko, zaciekawia, pobudza wyobraźnię do pracy. Książka, w minimalnym stopniu przypomina mi książkę Gone. Zniknęli. Faza Pierwsza. Niepokój. Jest jednak jedna różnica. Neva, tak, to prawda, jest mało znana, lecz dla mnie była świetna. O Gone słyszeli wszyscy, ale mi tą książkę czytało się okropnie. To tak jakby porównać masło do masła orzechowego. Nie da się.
Rząd może kontrolować opady śniegu, ale nie ma wpływu na kształt płatków. 
Bohaterowie bardzo przypadli mi do gustu. Byli bardzo realistyczni i można było się z nimi utożsamiać. Każdy z nich  miał swój własny charakter i różnił się od pozostałych. Wszystkich łączyła jedna wspólna cecha- chcieli zmiany, pragnęli poznać odpowiedzi na pytania, których bano się zadać na głos, nie chcieli żyć w nieświadomości tego, co się wokół nich dzieje. Byli gotowi ponieść każdą cenę, by dowiedzieć się prawdy.

W tej książce jest naprawdę dużo nieodkrytych tajemnic i zagadek, co nadaje tajemniczości całej fabule. Można razem z bohaterami próbować odkryć sekrety np. babci Nevy, czy dowiedzieć się dlaczego państwo przykrywa kopuła. Przez cały czas naprawdę dużo się dzieje i nie ma miejsca na nudę. Są momenty kiedy czujemy autentyczne przerażenie i szybciej bije nam serce. Tą książkę przeczytałam w jeden dzień i myślę, że to o czymś świadczy.
Kiedy już o czymś wiesz, nie sposób pozbyć się tej wiedzy.
Jednak największym zaskoczeniem był dla mnie koniec, ponieważ zadaje on tyle pytań, na których odpowiedzi można tylko się domyślać i czuję się taki wielki niedosyt ! Co będzie dalej?

Niestety tego już się nie dowiem i jest to bardzo denerwujące. Moment, w którym książka się kończy, jest o kilka stron za wcześnie. To tak jakby ktoś przerwał zdanie w połowie. Ach...
W każdym razie, Neva to bardzo ciekawa propozycja dla 12- 15 letnich czytelników i mogę Wam ją z czystym sumieniem polecić. :)

OCENA KSIĄŻKI: 8/10

You Might Also Like

0 komentarze

About Me

Like us on Facebook

Popular Posts